Chemiczne czyszczenie silnika
Warto dopisać chemiczne czyszczenie silnika do listy napraw:
- przy zmianie oleju wraz z wymianą filtrów
- przy wypadaniu zapłonu
- przy czyszczeniu dolotu w silnikach THP | VTI oraz FSI | TFSI | TSI
- innych czynnościach związanych z eksploatacją ‘serca’ samochodu
Chemiczne czyszczenie silnika:
- Usuwanie zabrudzeń, smarów, nagaru i innych zanieczyszczeń z silnika.
- Regeneracja powłoki silnikowej oraz czyszczenie modułu silnika.
Problemy z silnikiem, brak mocy, dym wydobywający się z rury wydechowej nie musi być oznaką poważnej awarii.
Bardzo często przyczyną takiego stanu rzeczy jest drastyczne zwężenie przelotu układu dolotowego przez nagar w silnikach wysokoprężnych. Zmniejszenie przekroju kolektora, kanałów ssących ogranicza ilość powietrza która dostaje się do silnika i powoduje zakłócenia i zawirowania w procesie wymiany ładunku w cylindrze. Co równie istotne nagar nie oszczędza również czujników które znajdują się w układzie dolotowym a złe funkcjonowanie tych ostatnich przyczynia się do dalszego pogorszenia warunków pracy silnika.
Do chemicznego czyszczenia silnika używamy najlepszych preparatów
firmy Pro Tec.
Stosujemy dwa środki: Engine Flush oraz Nano Engine Protect & Seal.
- Proces czyszczenia polega na wzbogaceniu o specjalistyczny środek chemiczny obecnej w silniku pozostałości po starym oleju. Smary, zanieczyszczenia oraz naloty smoliste są mieszane z tym środkiem w celu usunięcia ich z wnętrza silnika. Po wymieszaniu podczas pracującego silnika następuje wylanie środka wraz z zanieczyszczeniami, rozpuszczonym węglem oraz kwasami ze środka silnika. Preparat Engine Flush chroni silnik powłoką silnie smarującą, również przywracającą elastyczność uszczelkom.
- Tutaj następuje drugi etap: drugi preparat zostaje umieszczony w pustym, wypłukanym wcześniej silniku wraz z nowym olejem. Tworzy on wydajną nanopowłokę w układzie olejowym, która optymalizuje wydajność silnika. Zmniejsza niekorzystny wpływ zimnego rozruchu, wycisza pracę silnika, zmniejsza zużycie paliwa oraz w efekcie końcowym wydłuża żywotność silnika. Dodatkowo konserwuje o-ringi oraz uszczelki. Tak wykonana czynność zamyka czyszczenie chemiczne.