Czyszczenie dolotu w BS Auto Franpol
Chemiczne czyszczenie dolotu – błąd wypadanie zapłonu ?
Czyszczenie dolotu w silnikach THP | VTI – FSI | TFSI | TSI:
- przy zmianie oleju wraz z wymianą filtrów
- przy wypadaniu zapłonu
- przy czyszczeniu dolotu w silnikach THP | VTI oraz FSI | TFSI | TSI
- innych czynnościach związanych z eksploatacją ‘serca’ samochodu
Usługa zawiera:
- Usuwanie zabrudzeń, smarów, nagaru i innych zanieczyszczeń z silnika.
- Regeneracja powłoki silnikowej oraz czyszczenie modułu silnika.
Problemy z silnikiem, brak mocy, dym wydobywający się z rury wydechowej nie musi być oznaką poważnej awarii.
Zastosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach benzynowych gdzie paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania, a nie jak w silnikach z wtryskiem pośrednim w kolektor dolotowy gdzie czyści ono po drodze sam kolektor, klapy oraz zawory. Powoduje to powstawanie dużych ilości nagaru, który powstaje przez olej i opary wyrzucane przez odmę i odkłada się na elementach układu dolotowego takich jak przepustnica, kolektor dolotowy, klapy sterujące aż do kanałów głowicy i samych zaworów. Duża ilość tego nagaru powoduje niepoprawne działanie silnika, trudności z odpalaniem na „zimnym”, drgania, przyduszenia oraz zmniejszenie mocy i elastyczności przez ograniczenie przepływów powietrza.
W skrajnych przypadkach zapali się kontrolka serwisowa „Check Engine” co jest następstwem wypadania zapłonów.
Do chemicznego czyszczenia silnika używamy najlepszych preparatów firmy Pro Tec.
Stosujemy dwa środki: Engine Flush oraz Nano Engine Protect & Seal.
- Proces czyszczenia polega na wzbogaceniu o specjalistyczny środek chemiczny obecnej w silniku pozostałości po starym oleju. Smary, zanieczyszczenia oraz naloty smoliste są mieszane z tym środkiem w celu usunięcia ich z wnętrza silnika. Po wymieszaniu podczas pracującego silnika następuje wylanie środka wraz z zanieczyszczeniami, rozpuszczonym węglem oraz kwasami ze środka silnika. Preparat Engine Flush chroni silnik powłoką silnie smarującą, również przywracającą elastyczność uszczelkom.
- Tutaj następuje drugi etap: drugi preparat zostaje umieszczony w pustym, wypłukanym wcześniej silniku wraz z nowym olejem. Tworzy on wydajną nanopowłokę w układzie olejowym, która optymalizuje wydajność silnika. Zmniejsza niekorzystny wpływ zimnego rozruchu, wycisza pracę silnika, zmniejsza zużycie paliwa oraz w efekcie końcowym wydłuża żywotność silnika. Dodatkowo konserwuje o-ringi oraz uszczelki. Tak wykonana czynność zamyka czyszczenie chemiczne.