Ta strona używa plików cookies dla celów statystycznych. Korzystanie ze strony bez zmian ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Aby strona nie wykorzystywała plików cookies, należy zmienić ustawienia domyślne przeglądarki. Szczegóły w Polityce prywatności. Zamknij Zobacz więcej


Znajdź na stronie
Licznik odwiedzin

Wypożyczalnia wynajem przyczep towarowych i dłużycy 717358585

Wypożyczalnia wynajem przyczep towarowych i dłużycy

W sezonie urlopowym na drogach gwałtownie wzrasta liczba samochodów ciągnących przyczepy – nie tylko kempingowe, ale i towarowe, do przewozu bagażu czy np. łódek.

 

Przed wypożyczeniem, a tym bardziej zakupem przyczepy warto sprawdzić, czy będziemy mogli ją holować swoim autem. Znalezione obrazy dla zapytania przyczepy lekkie

Przepisy dotyczące holowania przyczep są w miarę czytelne. Wymagają jednak kilku wyjaśnień. Na początek warto rozszyfrować przewijające się w kodeksie drogowym dwa pojęcia: DMC – dopuszczalna masa całkowita oraz MW – masa własna. Dopuszczalna masa całkowita to określony przez producenta maksymalny próg, do którego możemy załadować np. samochód czy przyczepę. To zarówno masa pasażerów, jak i bagażu. Nie ma tu mowy o żadnej dowolności – DMC jest określona w homologacji oraz dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Z kolei masa własna to masa samochodu czy przyczepy bez ładunku. Te dane także zostały z góry określone przez producenta w dokumentach. Znalezione obrazy dla zapytania przyczepy lekkie

Posiadacze prawa jazdy najpopularniejszej kategorii B mogą holować autem osobowym przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej (czyli z bagażem) nieprzekraczającej masy własnej pojazdu (pustego). Jeśli więc nasze auto bez pasażerów i bagażu waży np. 1,5 tony, to maksymalnie załadowana przyczepa nie może ważyć więcej. Dodatkowo masa całkowita całego zestawu nie może przekraczać 3,5 tony. Znalezione obrazy dla zapytania przyczepy lekkie

Jeśli mamy cięższe auto (np. terenowe lub vana) i chcemy pojechać na wakacje z równie ciężką przyczepą kempingową, a DMC tego zestawu przekracza 3,5 tony, to trzeba postarać się o dodatkowe uprawnienia i rozszerzyć prawo jazdy o kategorię E. Wypożyczalnia wynajem przyczep towarowych i dłużycy

Holowanie przyczep obwarowano też przepisami dotyczącymi danych technicznych – zarówno samochodów, jak i przyczep. Otóż zgodnie z kodeksem drogowym niezależnie od kategorii posiadanego przez kierowcę prawa jazdy masa całkowita przyczepy nie może być większa od masy całkowitej pojazdu. Mało tego, w homologacji i dowodzie rejestracyjnym każdego auta producent określa maksymalną masę holowanej przyczepy. Może się zdarzyć, że będzie ona mniejsza od dozwolonej przez przepisy ruchu drogowego. To, jak ciężką przyczepę możemy holować, zależy też od rodzaju zamontowanego w samochodzie haka. Auto Franpol polecam

Z kolei jeśli mamy zamiar holować tzw. lekką przyczepkę towarową bez hamulców, to jej masa całkowita nie może przekraczać połowy masy pojazdu. Jeżeli samochód waży np. tonę, to taka przyczepka może ważyć maksymalnie pół tony. Niezależnie od masy pojazdu przyczepa niewyposażona w hamulce nie może ważyć więcej niż 750 kg.

Dodatkowo kodeks drogowy wymaga, by między przyczepą a holującym ją pojazdem istniało dodatkowe połączenie (np. łańcuch czy linka), które w razie zerwania haka uniemożliwi oderwanie się przyczepy.

Jeśli holowana przyczepa jest szersza od ciągnącego ją samochodu, to na aucie należy zamontować dodatkowe lusterka boczne, tak by kierowca miał zapewnioną widoczność z tyłu. Wypożyczalnia wynajem przyczep towarowych i dłużycy

źródło: http://www.motofakty.pl/artykul/przyczepa_na_hol.html